Ať už je to doslova nebo obrazně, tak každá cesta, na kterou se vydáte, by měla být pod kontrolou – skupinou lidí nebo procesů, které zajistí, že jste na té správné cestě a také tam zůstanete.

To je role, kterou CRM systém hraje ve vaší prodejní organizaci. Kvalitní CRM má centralizované úložiště dat včetně veškeré historické komunikace, prodejních cest, analytických dat a reportů, které slouží obchodnímu zástupci podobně, jako astronautům slouží kontrola misí před startem.

Ale jako při každé kontrole mise byste si měli CRM všimnout pouze tehdy, když se situace nedaří a děláte něco špatně. To správné CRM vás dokáže na vaše chyby včas upozornit a stihnete problémy podchytit již v jejich zárodku, třeba CoripoCRM.

Zařaďte svůj tým na nejvyšší rychlostní stupeň.

Podle naší studie průměrný obchodník věnuje více než polovinu času neprodejným aktivitám. Abyste toto procento byli schopni snížit, tak musíte přijmout prodejní nástroje, které se integrují a využívají výhod vašeho CRM, díky kterým již nebudou vaši obchodníci ztrácet pracovní čas opakovaným zadáváním dat, což je základním kamenem každého úspěšného podnikání.

Pro správný vývoj je ale také důležité sjednotit svůj tým s prodejním cyklem jako takovým. Chcete-li sledovat prodejní výsledky svého týmu a zvyšovat množství uzavřených zakázek, tak je nejprve důležité definovat prodejní cyklus a na ten navázat přesné metriky k měření jeho úspěchu. Stejně jako samotný prodej je řízení prodejního týmu hra čísel. Když skutečně pochopíte přesné aktivity, které se během vašeho prodejního cyklu odehrávají a vedou k uzavření obchodu, tak můžete soustředit energii svého týmu tam, kde je to nejvíce potřeba.

Zařaďte svůj tým na nejvyšší rychlostní stupeň.

Zkuste si vizualizovat svůj prodejní cyklus jako potrubí, s novými potenciálními zákazníky na začátku a uzavřenými obchody na druhé straně. Fáze potrubí odpovídají fázím prodejního cyklu, ve které vám právě CRM systém může značně pomoci a vy i váš tým snadněji zjistíte, kam soustředit své úsilí, aby se vaše výsledky rovnali stanoveným cílům.

A co vám k těmto cílům může pomoci?

CoripoCRM má vše, co manažer obchodního týmu potřebuje, a ještě mnohem více. Usnadňuje vám život, organizuje tým a poskytuje aktuální měřitelné metriky, takže můžete sledovat každý prodejní proces vašich lidí. Díky našemu intuitivnímu softwaru CRM stačí přidat svůj tým, stanovit cíle, sledovat jejich pokrok a podat zprávu o svých výsledcích – vše jedním jednoduchým nástrojem.