Práce z domova může být skvělá.. až do té doby, dokud kočka nevyskočí na váš laptop nebo vašeho souseda nenapadne, že je právě teď ta nejlepší chvíle pro postavení stroje času a začne používat všechno hlučné elektrické nářadí, které má po ruce. Práce z domu je luxusem, který nám aktuální situace přináší, ale nabízí se otázka: odkud jsme vlastně více produktivní – z domu nebo z kanceláře?

V kanceláři, kde nás obklopují naši kolegové se mnohem snadněji udržuje pracovní tempo. Proč tomu tak je? Protože všichni kolem vás pracují a jdete zkrátka s davem! Na rozdíl od práce z domu, kde se můžete vy samotní velmi snadno stát svým vlastním nepřítelem, jelikož když kolem sebe nemáte své kolegy, tak se na vás zkrátka a jednoduše nikdo nedivá.

Jak na to tedy jít?

Začněte brzy! Cesta do práce vám dříve pomáhala se probrat a připravit se díky ní na nadcházející práci. Při práci z domova může být přesun k počítači a začátku pracovní doby poněkud skřípavější. Začít zkrátka v 11 dopoledne není ideální, a tak čím dříve se svým projektům začnete věnovat, tím lépe a efektivněji se přes celý den dostanete.

Předstírejte, že jste v práci! Mentální spojení mezi vaší prací a kanceláří vás může udělat podstatně produktivnějšími. To nejlepší co můžete udělat při práci z domu je: naladit si brzký budík, udělat si kávu a obléct si nějaké formální oblečení, zkrátka jako kdybyste šli do práce.

Strukturujte si den podobně, jako kdybyste v práci skutečně byli! Při práci z domu získáte jednu další roli.. jste najednou svým vlastním osobní manažerem. Je potřeba si udělat denní plán a hlídat si, aby vám ho nic jen tak nenarušilo a neztráceli jste zbytečně pozornost. Pokud používáte třeba online kalendář, tak si vytvořte speciální události pro jednotlivé aktivity a notifikace, které vám všechny vaše úkoly budou připomínat.

Vyberte si pracovní místo! Nepracujete sice v kanceláři, ale to neznamená, že si ji nemůžete sami vytvořit i doma. Raději než pracovat z gauče si vyberte nějaké příhodnější místo a udělejte si z něj specifický prostor pro práci. I pokud bydlíte v jedné místnosti, tak je to možné.

Interagujte i s dalšími lidmi! Téměř instantní komunikace díky zprávám a online videokonferencím může posunout rychlost i efektivnost spolupráce ve vašem týmu. Uvědomte si tedy, že pracujete z domova, ne na měsíci. Komunikace s dalšími lidmi je navíc pro vaše psychické zdraví téměř až nutná. Ve skutečnosti je velmi potěšující vidět i jinou tvář během dne, když je většina vašeho pracovního dne osamělá.

Jídlo si připravte den předem! Když pracujete z domu, tak je velmi lákavé trávit čas připravováním opravdu krásných a chutných snídaní či obědů. Nevyužívejte vzácné minuty na vaření jídla v pracovní době – vařte si večer vždy na následující den. Příprava jídla dopředu vám umožní trávit vaši obědovou přestávku krátkým odpočinkem a vychutnáním si předpřipraveného jídla. Ušetřenou energii tak můžete věnovat své práci a vyřádit se ve vašem vybraném pracovním prostoru.

Zvolte si čas, kdy práci ukončíte! Můžete mít dojem, že práce z domova vytváří větší rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem, ale buďte s tímto předpokladem velmi opatrní. Většinou právě zabalení a odchody vašich spolupracovníků z kanceláře vás upozorní na to, abyste udělali totéž. Při práci z domova tomu tak ale není – nastavte si ke konci pracovního dne alarm, který vás upozorní, že vaše pracovní doba se blíží ke konci. Nemusíte se samozřejmě zastavit přesně v ten čas, ale je dobré si to alespoň připomenout. Ovšem.. pokud jste doteď pracovali!

Ztrácí se Vám morálka týmu, který je na Home Office?
Ztrácí se Vám morálka týmu, který je na Home Office? Čtěte více