Práce z domova může být skvělá.. až do té doby, dokud kočka nevyskočí na váš laptop nebo vašeho souseda nenapadne, že je právě teď ta nejlepší chvíle pro postavení stroje času a začne používat všechno hlučné elektrické nářadí, které má po ruce. Práce z domu je luxusem, který nám aktuální situace přináší, ale nabízí se otázka: odkud jsme vlastně více produktivní – z domu nebo z kanceláře?

V kanceláři, kde nás obklopují naši kolegové se mnohem snadněji udržuje pracovní tempo. Proč tomu tak je? Protože všichni kolem vás pracují a jdete zkrátka s davem! Na rozdíl od práce z domu, kde se můžete vy samotní velmi snadno stát svým vlastním nepřítelem, jelikož když kolem sebe nemáte své kolegy, tak se na vás zkrátka a jednoduše nikdo nedivá.

Jak na to tedy jít?

Začněte brzy! Cesta do práce vám dříve pomáhala se probrat a připravit se díky ní na nadcházející práci. Při práci z domova může být přesun k počítači a začátku pracovní doby poněkud skřípavější. Začít zkrátka v 11 dopoledne není ideální, a tak čím dříve se svým projektům začnete věnovat, tím lépe a efektivněji se přes celý den dostanete.

Předstírejte, že jste v práci! Mentální spojení mezi vaší prací a kanceláří vás může udělat podstatně produktivnějšími. To nejlepší co můžete udělat při práci z domu je: naladit si brzký budík, udělat si kávu a obléct si nějaké formální oblečení, zkrátka jako kdybyste šli do práce.

Strukturujte si den podobně, jako kdybyste v práci skutečně byli! Při práci z domu získáte jednu další roli.. jste najednou svým vlastním osobní manažerem. Je potřeba si udělat denní plán a hlídat si, aby vám ho nic jen tak nenarušilo a neztráceli jste zbytečně pozornost. Pokud používáte třeba online kalendář, tak si vytvořte speciální události pro jednotlivé aktivity a notifikace, které vám všechny vaše úkoly budou připomínat.

Vyberte si pracovní místo! Nepracujete sice v kanceláři, ale to neznamená, že si ji nemůžete sami vytvořit i doma. Raději než pracovat z gauče si vyberte nějaké příhodnější místo a udělejte si z něj specifický prostor pro práci. I pokud bydlíte v jedné místnosti, tak je to možné.

Interagujte i s dalšími lidmi! Téměř instantní komunikace díky zprávám a online videokonferencím může posunout rychlost i efektivnost spolupráce ve vašem týmu. Uvědomte si tedy, že pracujete z domova, ne na měsíci. Komunikace s dalšími lidmi je navíc pro vaše psychické zdraví téměř až nutná. Ve skutečnosti je velmi potěšující vidět i jinou tvář během dne, když je většina vašeho pracovního dne osamělá.

Jídlo si připravte den předem! Když pracujete z domu, tak je velmi lákavé trávit čas připravováním opravdu krásných a chutných snídaní či obědů. Nevyužívejte vzácné minuty na vaření jídla v pracovní době – vařte si večer vždy na následující den. Příprava jídla dopředu vám umožní trávit vaši obědovou přestávku krátkým odpočinkem a vychutnáním si předpřipraveného jídla. Ušetřenou energii tak můžete věnovat své práci a vyřádit se ve vašem vybraném pracovním prostoru.

Zvolte si čas, kdy práci ukončíte! Můžete mít dojem, že práce z domova vytváří větší rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem, ale buďte s tímto předpokladem velmi opatrní. Většinou právě zabalení a odchody vašich spolupracovníků z kanceláře vás upozorní na to, abyste udělali totéž. Při práci z domova tomu tak ale není – nastavte si ke konci pracovního dne alarm, který vás upozorní, že vaše pracovní doba se blíží ke konci. Nemusíte se samozřejmě zastavit přesně v ten čas, ale je dobré si to alespoň připomenout. Ovšem.. pokud jste doteď pracovali!

Ztrácí se Vám morálka týmu, který je na Home Office? Čtěte více