Jak na úspěšnou CRM implementaci?

Plánování je nutné pro zajištění správného nastavení systému, integrace, customizace, testování a reportování, které je úzce spojeno s firemními cíli a tím správným nasměrováním vašeho prodejního týmu.

Potřebujete implementační plán?

Solidní plán implementace CRM je vícestupňový proces, který nenaplánujete přes noc. Aby přijetí CRM vaší organizací mělo co nejhladší průběh, tak je do něj nutné investovat potřebné množství času.

Díky správně stanovené strategii zajistíte, že se vyhnete nástrahám, které číhají na ty nepřipravené jako např.

  • Špatná migrace stávajících dat – ať už máte aktuální informace o zákaznících uloženy v tabulkách nebo v jiném CRM, tak musí být plně a čistě přeneseny do nového CRM, aby byla maximalizována jejich dostupnost a použitelnost.
  • Nedostatek školení – Většina CRM je uživatelsky přívětivá, ale přesto je potřeba školení, aby ze systému bylo „vytěženo“ co nejvíce.
  • Špatný výběr – Všechna CRM řešení zkrátka nejsou vytvořena pro všechny.

Co je velmi často přehlížené?

Definujte nastavení systému předem. CRM totiž obsahuje řadu nastavení, která by měla být upravena na míru tak, aby vyhovovala vašim potřebám. Nejprve tedy definujte, jak funguje váš prodejní proces pro každý produkt nebo službu, od počátečního kontaktu až po uzavření obchodu.

Běžně přehlíženým aspektem implementace CRM je rozhodnutí, jaké data bude třeba migrovat do nového systému a zjištění stavu, kde se aktuálně nacházejí. Zatímco kontaktní údaje zákazníků z ručních registračních systémů bude nutné zadávat ručně, migrace dat z jiných digitálních systémů je obvykle přímočarý proces. Každé řešení však zpracovává migraci dat odlišně. Proto je důležité před zahájením implementace CRM vyhodnotit, která data chcete do systému přenést.

Nevynechejte také své zaměstnance. Zjistěte jaké typy rutinních pracovních úkolů by si přáli automatizovat. Tato zpětná vazba vám pomůže rozhodnout, jaké nástroje pro automatizaci pracovních workflow jsou potřebné a jaké ne. Zjistěte také, jaké systémy aktuálně využívají při své práci a integrujte s nimi vaše budoucí CRM. Integrace s aplikacemi třetích stran (jako Facebook, Google Analytics či Outlook) maximalizuje efektivitu vaší organizace tím, že umožňuje pracovníkům přepínat mezi aplikacemi, aniž by opustili prostředí CRM systému.

Na co rozhodně nezapomenout?

Nejdůležitějším krokem implementace CRM systému je se naučit, jak všechny jednotlivé komponenty spolupracují při testování. Jakmile bude vaše implementace doplánována a váš nový software zaveden, tak nastává čas ukázat týmu, jak funguje a důkladně ho proškolit.