Všichni jsme slyšeli příběhy o prodejcích, kteří vyšli ze dveří se seznamem zákazníků firmy a šli přímo ke konkurenci. U většiny online CRM řešení nemá tento typ přístupu nikdo. Ve skutečnosti většina online CRM umožňuje podnikům ovládat práva každého uživatele na zobrazení pouze určitých zákazníků nebo oblastí a jejich schopnost exportovat nebo ukládat data vůbec.

Spoustu z vás možná stále zatvrzele nevěří, že by mohly být vaše cenné informace o zákaznících na internetu v bezpečí. Může jít o opravdu racionální strach, zvláště pokud jste nashromáždili roky a roky informací o vztazích se zákazníky – jde totiž o vaši nepopiratelnou konkurenční výhodu. Proto je samozřejmě nechcete nechat spadnout do špatných rukou, jelikož si jste vědomí, že i dočasný přístup k nim může mít velké dopady.

Naše zkušenost v prodeji, před cloudem i „v cloudu“ nás však naučila, že správa informací o zákaznících na vašem vlastním serveru je ve skutečnosti mnohem méně bezpečná.

Jak je to možné?

Důvodů proč je cloudový CRM systém bezpečnější než jakýkoliv další CRM systém, který máte na vlastním serveru, je hned několik.

Výhody zabezpečeného cloudového CRM převyšují jeho nevýhody hned několikanásobně. Základním aspektem cloudového CRM je právě jeho vysoké zabezpečení.

Co je cloudový CRM?

Cloudový CRM je termín používaný k popisu aplikace Customer Relationship Management (CRM), která je hostována v cloudovém systému. Cloudový systém je snadno přístupný z internetu. Čímž zaměstnanci a obecně společnosti získají snazší a hlavně bezpečný přístup do databáze naprosto kdykoliv a odkudkoli.

Co je největším problémem dat na vašem vlastním serveru?

  • Většinu krádeží dat páchají totiž velmi často právě interní zaměstnanci. V tomto případě to jsou vaši prodejci, o kterých mluvíme. Pokud obchodník ví, že ho brzy propustíte nebo přijal práci u konkurence v oboru, pravděpodobně zváží vytvoření kopie jeho informací o zákaznících. Pokud je vaše databáze zákazníků ve vaší místní sítí, může si pak pravděpodobně vytvořit kopii celé věci!
  • Také konkurent, který se pokusí ukrást vaše zákaznické informace, má mnohem větší šanci úspěšného průniku do vaší sítě než u renomovaných online CRM poskytovatelů. Možná máte kvalitní firewall, ale většina hackerů se přes to dokáže dostat s prstem v nose. Kvalitní CRM má zavedeno více vrstev zabezpečení a využívá těch nejmodernějších systémů detekce nechtěného vniknutí.
  • Vaše interní síť, servery nebo počítače můžou mnohem pravděpodobněji selhat a narušit tak jindy hladké používání systému na vašem serveru. S online cloudovým CRM systémem se vyhnete neplánovaným prostojům.
  • Řešení CRM na vlastním serveru je ve srovnání se zabezpečeným cloudovým CRM velmi riskantní. Podnikům často chybí zdroje potřebné k udržení těchto potřebných bezpečnostních opatření. Náklady na špičkové zabezpečení pravděpodobně překvapí každý podnik. I díky úsporám z rozsahu je to pro dodavatele CRM systému snazší poskytovat spolehlivý přístup do systému a udržovat špičkové zabezpečení informací o zákaznících. V cloudovém CRM jsou nasazeni odborníci, kteří udržují data v bezpečí a mohou v případě zjištění hrozeb podniknout okamžité kroky.