“Někdy mám pocit, jako bych házel hrách na stěnu,” stěžoval si Aleš kolegyni Tereze ve středu v pět odpoledne. Pracovali spolu ve firmě, která provozovala úspěšný e-shop, takže se to kolem nich zákazníky jen hemžilo. Tereza se na něj jen podívala s otázkou v očích, ale nic neřekla, tak Aleš pokračoval v monologu.

“Neustále odpovídám kopě zákazníků na ty samé otázky, potom zase neustále rozesílám manuály a na konci dne mi přijde pět dalších na chlup stejných dotazů a tři e-maily s žádostí, jestli bych mohl poslat manuál znovu. Copak tohle je důstojný způsob trávení času? Propadám se hlouběji a hlouběji do spirály nedorozumění a komunikačního šumu.”

Jaký by asi mohl být Alešův život, kdyby existovalo něco, co tyto repetitivní činnosti zautomatizuje? A jaký by asi byl život daného e-shopu, kdyby se jeho zaměstnanci mohli věnovat práci, která je bude skutečně naplňovat, a kdyby za sebou nenechával každý den rozmrzelé zákazníky, kteří se nemohou dostat k dokumentům, jenž potřebují?

Myslíte, že zákazník, který je nucen se neustále domáhat informací, se cítí blaženě a vrátí se, myslíte, že daný e-shop doporučí známým?

Zákaznický portál přebírá odpovědnost

Představte si zákaznický portál jako záchranný kruh pro Aleše, aby se neutopil ve vysávající změti nesmyslných činností. Nebo si jej představte jako zbrusu nové baterky, které se vloží do zad těla e-shopu a on jako kouzlem rozkvete.

Zákaznický portál funguje jako tzv. extranet, který umožňuje zákazníkům (ale třeba i partnerům či prodejcům) získat přístup k části společnosti, tzn. k vybraným informacím a dokumentům.

To potěší nejen unavené zaměstnance, ale zejména právě zákazníky, protože informovaný zákazník, kterému nic nechybí, má pocit, že o něj je dobře postaráno. Pokud podnik správně pracuje s informacemi, je v očích zákazníků solidní, důvěryhodný a kvalitní.

Hlavní výhody zákaznického portálu

  • Buduje image a věrné zákazníky, protože zlepšuje zákaznický servis.
  • Zvyšuje dostupnost k žádaným informacím. Ty jsou pak zákazníkům dostupné kdykoliv a vždy v aktuální podobě.
  • Umožňuje poskytovat customizované informace, tedy každému přesně to, co potřebuje vědět.
  • Zlepšuje komunikaci, spojuje všechny zainteresované strany.
  • Šetří náklady.

A teď konec tajností. Možná už tušíte, že se něco chystá. 

V CORIPO se rodí nové řešení Zákaznické portály. Třeba ulehčí podnikání i vám!