CRM systém je každodenním nepostradatelným pomocníkem, bez kterého se žádná firma v rámci svého životního cyklu dříve nebo později neobejde. Díky CRM systému tak získáte přehlednou centralizovanou databázi, kde můžete snadno získat informace o všech svých leadech i existujících zákaznících – veškerou historickou i aktuálně probíhající komunikaci či uskutečněné objednávky i několik období zpětně.

A co tedy CRM znamená? CRM je zkratka anglického termínu Customer Relationship Management, kdy jsou právě touto zkratkou označovány aktivity zaměřené na řízení vztahů a komunikaci se svými zákazníky, která je základem každého stabilního a úspěšného byznysu.

Pokud ještě stále CRM systém nemáte, tak je možná právě na čase, abyste do něj investovali. Mrkněte se třeba na CoripoCRM.

Proč vlastně investovat do CRM?

S nástupem CRM se můžete těšit na:

  • Detailnější informace o svých zákaznících
  • Rychlou a efektivní komunikaci se zákazníky
  • Vylepšený a inteligentnější zákaznický servis
  • Vytváření a udržování loajálních zákazníků
  • Automatizaci úkolů, jako vyplňování formulářů, zasílání zpráv apod.
  • Snadnou analýzu dat díky reportingovým modulům
  • Prodej, marketing i zákaznický servis čeká růst efektivity
  • Růst prodeje a vyšší ziskovost

Zavřete oči a představte si na moment, jak fungovalo řízení obchodu dříve před existencí CRM systému: navrhnuli jste a vytvořili nějaký produkt, který se poté vaši obchodní zástupci snažili dostat až ke koncovému zákazníkovi. Pokud se objevily libovolné problémy s vašimi zákazníky a vaším prodejem, tak jste se o této situaci pravděpodobně ani nedozvěděli a neměli tak možnost včas adekvátně zareagovat na vzniklou situaci.

Výhody využívaní CRM

Podle naší studie a podrobné statistky až 78 % obchodníků, kteří při své práci nevyužívají CRM systém, tak neplní své prodejní plány. Zatímco celých 65 %, kteří benefitů CRM využívají, tak jich dosahují a plní plány s naprostou lehkostí.

Je tedy snadné vidět, jak významným a mocným nástrojem CRM systém skutečně je: získáte nejen lepší přehled o svých zákaznících, ale i o kvalitě práce vašich obchodníků. Vše naleznete na jednom místě a v jedné databázi, díky čemuž jednoduše zlepšíte vaše produkty či služby a snadno tak dosáhnete chtěného růstu.

Vyplatí se investice do CRM?

Investice do CRM systému tedy vede ke zlepšení a urychlení vašeho obchodního vzorce a začne se vám vracet hned v prvních dnech po implementaci v ušetřeném času vašich zaměstnanců, kteří rázem mohou ve firmě fungovat mnohem produktivněji. Plným využíváním nástrojů CRM systému zefektivníte a optimalizujete všechny pracovní postupy – vliv kvalitního CRM systému, tak nezůstává pouze u obchodního oddělení, ale přesahuje od realizátorů, servisu až po účetní oddělení. Přítomnost kvalitního CRM systému ve vaší firmě pocítí zkrátka úplně každý.

Sladkou odměnou vám tak bude dosáhnutí udržitelného a neustálého prodejního růstu, který bude doprovázen celkovou vyšší ziskovostí.