Jedná se o komplexní vyhledávací modul, který umožňuje:
Vyhledávat přes všechny entity systému
Vytvářet složené dotazy přes různé entity a s různými podmínkami
Distribuovat vytvořené vyhledávání pro další uživatele systému
Vkládat vytvořené vyhledávání do seznamu jako předpřipravené výběry.
Jedná se o nejkomplexnější vyhledávací možnost!
Složený filtr se vytváří v těchto krocích
Filtr
V prvním kroku je potřeba určit, jestli budete:
Upravovat již existující filtr viz Obrázek 1
Sestavovat zcela nový filtr viz Obrázek 2.
Pokud se rozhodneme vybrat:
úpravu již existujícího filtru, tak se vám výběr předvyplní podle dříve definovaných hodnot a poté jej pouze upravíte
při vytvoření zcela nového filtru je potřeba určit, podle jaké výchozí entity budete filtrovat, v námi zvoleném případě podle entity Firmy viz Obrázek 2.
Začínáte tzv. výchozí entitou a pod ní můžete následně skládat další entity, které se na výchozí entitu budu vázat.
Pomocí tohoto dotazu můžete např. vybrat všechny firmy, které mají faktury vystavené v období minulého roku.
Níže popsaný filtr vybírá firmy, které mají Typ = Zákazník a zároveň patří do Odvětví Bankovnictví a Doprava.
Obrázek 1 – Výběr stávajícího filtru pro úpravyObrázek 2 – Sestavení nového dotazu
Sloupce
Dalším krokem je definice zobrazení dostupných polí v seznamu viz Obrázek 3.
Nalevo jsou pole, která budou skrytá a napravo pole, která se budou zobrazovat.
Jednotlivá pole lze libovolně přetahovat a rozhodovat tak o zobrazení nebo skrytí jednotlivých polí. Pokud najedete kurzorem nad atribut, tak se zobrazí „křížek“ a poté můžete oboustranně pole přesouvat přidržením levého tlačítka myši.
Dále lze také rozhodovat o pořadí jednotlivých polí v seznamu záznamů přetažením polí zprava doleva Obrázek 3 – zelený rámeček.
Obrázek 3 – Definice sloupců v zobrazení
Řazení/seskupení
Třetím krokem je možnost definovat, jak budou zobrazené pole např. seřazeny viz Obrázek 4.
Je možné:
Nastavit alternativní název – možnost použití vlastního názvu, který změní původní
Seřadit – definice způsobu řazení jednotlivých polí
Změnit prioritu řazení – v případě potřeby řazení podle více polí je možnost nastavit prioritu řazení
Seskupit – slouží k seskupení vybraných polí
Priorita seskupení – v případě potřeby je možnost opět definovat prioritu seskupení, pokud vyberete více polí pro seskupení
Lze provádět nad poli určité funkce jako:
AVG – tedy průměr
COUNT – tedy počet
MAX – vybrat nejvyšší hodnotu
MIN – vybrat nejnižší hodnotu
SUM – součet hodnot ve výběru.
Obrázek 4 – Řazení a seskupení
Výsledek
Pro kontrolu je možné zobrazit výsledek dle provedeného výběru viz Obrázek 15.
V případě, že výsledek není sestaven podle vašich potřeb, tak se můžete vrátit zpět a provést úpravy. Pokud je výsledek sestaven podle vašich představ, tak pokračujte dále definicí Distribuce a Exportu.
Obrázek 5 – Zobrazení výsledku dle filtru
Distribuce
Dále je nutné určit, kde se bude vytvořený filtr zobrazovat v rámci systému viz Obrázek 6.
Je nutné specifikovat:
Jméno – vytvoříte si název pohledu, jak se bude zobrazovat v nabídce
Kategorii – definujete, jestli se jedná o:
Report – prostý výpis záznam
Graf – grafické zobrazení
Nabízet v – definujeme, kde se bude filtr zobrazovat:
ListView – bude se nabízet v seznamu záznamů. Pokud zvolíte jako výchozí Firmy, tak ve Firmách.
Widget – možnost přidat na titulní stranu jako jeden z blok
Popis – možnost doplnění popisu k filtru
Systémový pohled – pokud zvolíte tuto možnost, tak se vytvořený filtr zobrazí všem uživatelům
Následně filtr uložíte, pokud vyberete:
Uložit – uložení nově vytvořeného nebo upravovaného filtru. Zde je potřeba dát pozor na situaci, kdy upravujete již existující filtr – dojde k jeho změně.
Uložit jako nový – nový filtr se uloží jako kopie již existujícího filtru.
Obrázek 6 – Distribuce – určení, kde se bude zobrazovat
Export
Každý z filtrů je také možné exportovat do předem vybraného formátu viz Obrázek 7.