• Zpět
  • Vyzkoušet zdarma

      Odesláním udělujete souhlas se zpracováním osobních údajů.

      Odběr novinek

      Složený filtr a tvorba pohledů

      Jedná se o komplexní vyhledávací modul, který umožňuje:

      • Vyhledávat přes všechny entity systému
      • Vytvářet složené dotazy přes různé entity a s různými podmínkami
      • Distribuovat vytvořené vyhledávání pro další uživatele systému
      • Vkládat vytvořené vyhledávání do seznamu jako předpřipravené výběry.

      Jedná se o nejkomplexnější vyhledávací možnost!

      Složený filtr se vytváří v těchto krocích

      1. Filtr

      V prvním kroku je potřeba určit, jestli budete:

      • Upravovat již existující filtr viz Obrázek 1
      • Sestavovat zcela nový filtr viz Obrázek 2.

      Pokud se rozhodneme vybrat:

      • úpravu již existujícího filtru, tak se vám výběr předvyplní podle dříve definovaných hodnot a poté jej pouze upravíte
      • při vytvoření zcela nového filtru je potřeba určit, podle jaké výchozí entity budete filtrovat, v námi zvoleném případě podle entity Firmy viz Obrázek 2.

      Začínáte tzv. výchozí entitou a pod ní můžete následně skládat další entity, které se na výchozí entitu budu vázat.

      Pomocí tohoto dotazu můžete např. vybrat všechny firmy, které mají faktury vystavené v období minulého roku.

      Níže popsaný filtr vybírá firmy, které mají Typ = Zákazník a zároveň patří do Odvětví Bankovnictví a Doprava.

      Obrázek 1 – Výběr stávajícího filtru pro úpravy
      Obrázek 2 – Sestavení nového dotazu
      1. Sloupce

      Dalším krokem je definice zobrazení dostupných polí v seznamu viz Obrázek 3.

      Nalevo jsou pole, která budou skrytá a napravo pole, která se budou zobrazovat.

      Jednotlivá pole lze libovolně přetahovat a rozhodovat tak o zobrazení nebo skrytí jednotlivých polí. Pokud najedete kurzorem nad atribut, tak se zobrazí „křížek“ a poté můžete oboustranně pole přesouvat přidržením levého tlačítka myši.

      Dále lze také rozhodovat o pořadí jednotlivých polí v seznamu záznamů přetažením polí zprava doleva Obrázek 3 – zelený rámeček.

      Obrázek 3 – Definice sloupců v zobrazení
      1. Řazení/seskupení

      Třetím krokem je možnost definovat, jak budou zobrazené pole např. seřazeny viz Obrázek 4.

      Je možné:

      • Nastavit alternativní název – možnost použití vlastního názvu, který změní původní
      • Seřadit – definice způsobu řazení jednotlivých polí
      • Změnit prioritu řazení – v případě potřeby řazení podle více polí je možnost nastavit prioritu řazení
      • Seskupit – slouží k seskupení vybraných polí
      • Priorita seskupení – v případě potřeby je možnost opět definovat prioritu seskupení, pokud vyberete více polí pro seskupení
      • Lze provádět nad poli určité funkce jako:
        • AVG – tedy průměr
        • COUNT – tedy počet
        • MAX – vybrat nejvyšší hodnotu
        • MIN – vybrat nejnižší hodnotu
        • SUM – součet hodnot ve výběru.
      Obrázek 4 – Řazení a seskupení
      1. Výsledek

      Pro kontrolu je možné zobrazit výsledek dle provedeného výběru viz Obrázek 15.

      V případě, že výsledek není sestaven podle vašich potřeb, tak se můžete vrátit zpět a provést úpravy. Pokud je výsledek sestaven podle vašich představ, tak pokračujte dále definicí Distribuce a Exportu.

      Obrázek 5 – Zobrazení výsledku dle filtru
      1. Distribuce

      Dále je nutné určit, kde se bude vytvořený filtr zobrazovat v rámci systému viz Obrázek 6.

      Je nutné specifikovat:

      • Jméno – vytvoříte si název pohledu, jak se bude zobrazovat v nabídce
      • Kategorii – definujete, jestli se jedná o:
        • Report – prostý výpis záznam
        • Graf – grafické zobrazení
      • Nabízet v – definujeme, kde se bude filtr zobrazovat:
        • ListView – bude se nabízet v seznamu záznamů. Pokud zvolíte jako výchozí Firmy, tak ve Firmách.
        • Widget – možnost přidat na titulní stranu jako jeden z blok
      • Popis – možnost doplnění popisu k filtru
      • Systémový pohled – pokud zvolíte tuto možnost, tak se vytvořený filtr zobrazí všem uživatelům

      Následně filtr uložíte, pokud vyberete:

      • Uložit – uložení nově vytvořeného nebo upravovaného filtru. Zde je potřeba dát pozor na situaci, kdy upravujete již existující filtr – dojde k jeho změně.
      • Uložit jako nový – nový filtr se uloží jako kopie již existujícího filtru.
      Obrázek 6 – Distribuce – určení, kde se bude zobrazovat
      1. Export

      Každý z filtrů je také možné exportovat do předem vybraného formátu viz Obrázek 7.

      Obrázek 7 – Export reportu

      Jak na to, zjistíte také v následujícím videu:

      Máte nějaké otázky?
      Zavolejte nám.
      +420 739 081 649