Zkratka CRM vychází z anglického Customer Relationship Management, což je v překladu řízení vztahů se zákazníky.
Jde o strategii, kterou progresivní společnosti používají k řízení obchodu. CRM systém pomáhá organizacím zefektivnit procesy, budovat obchodní vztahy se zákazníky, zvyšovat prodej, zlepšovat služby a zvyšovat ziskovost.
Když lidé mluví o CRM, tak obvykle odkazují na CRM systém, což je software/nástroj, který se používá pro řízení obchodních aktivit, podporu prodeje a marketingu nebo servisních aktivit.
Cíl CRM je jednoduchý: zlepšit obchodní vztahy a jejich ziskovost.
Věřte nám, zažili jsme si to.
Administrativa, správa, byrokracie...taky ve vás tato slova vyvolávají nepříjemný pocit? CRM ví, jak frustrující tyto činnosti mohou být. Proto na sebe přebírá toto břemeno. A je připraveno z vás tu tíhu sejmout!
CRM systém bude vaším týmem protkaný jako zlatá nit. Spojit síly marketingu a prodeje je přece tak výhodné!
Představte si svět, ve kterém přesně víte, jaký bude váš další krok. Takový je svět se CRM. Procesy jsou automatizované, každý v nich má svou roli a všichni vědí, co se děje a co bude následovat.
CRM je bezvadný asistent při prodejních aktivitách. Rozpozná a řídí příležitostí. A navíc analyzuje, abyste vážně šli tím správným směrem.
Poučte se z minulosti a ovládněte budoucnost! CRM stanoví přesné prognózy budoucího vývoje.
CRM analyzuje a kvantifikuje vaše data. Jediné, co musíte udělat, je podívat se na grafy a tabulky, které vám CRM poskytne. Věděli jste, že polovina problémů vznikla, protože někdo ignoroval problémy předchozí? Odhalte všechny hned v zárodku.
Je to na vás. Vy si musíte zákazníka získat a udržet. Se CRM vám to půjde levou zadní. Budete totiž mít přehled o potřebách a požadavcích zákazníků. Poskytujete-li servisní řešení, uplatní se vaše CRM i v této oblasti.
CRM vypiluje vaši komunikaci k dokonalosti. A díky jeho marketingovým dovednostem budete navíc vážně vědět, co vaši zákazníci chtějí!
CRM umí rozpoznat vaše slabé stránky a nebojí se vám o nich říct. A jak je identifikuje? Shromažďuje data z interních i externích zdrojů. Vážně vidí za roh. Dokonce ví, jak se o vás mluví v sociálních médiích.